woensdag 20 februari 2008

Het Thumrin Hotel in Trang

Even later rijden we Trang binnen. Eerst maar eens wat drinken. Het meisje dat ons bedient is echt lief. Ze geeft allebei de meiden een oerlelijke plastic kabouter en spreekt een aardig woordje schoolboeken-Engels. Als Merijn naar de wc gaat, komt ze een praatje met me maken:

'Excuse me, hello you, where do you come from?'
'Excuse me, did you rent this bike in Bangkok?'
'Excuse me, you came from Phuket whith this bicycle?'
'Excuse me, where do you live?'
'Excuse me, so you live in Amsterdam?'
'Excuse me, would you please come back and eat here tonight?'

En dat alles met onderdanig knikken. Schattig.

We nemen ons intrek in het Thumrin Hotel. Onwerkelijke luxe. Het begint al als we de foyer binnenkomen waar we accuut bevriezen. Hotelbodes in roze pakjes buigen als knipmessen en helpen ons met de bagage. De tandem en kar worden over het bordes naar binnen getild en in een hoek van de lobby gezet. Geen punt, geen mens die raar opkijkt. De kamer is keurig. Helaas maar 2 zeer brede 1-persoonsbedden. Dat wordt dus ieder een bed delen met 1 van de dames. We hebben een business deluxe kamer genomen omdat die kamers een bad hebben. Yentl en Levia zijn helemaal blij. Heerlijk poedelen, spetteren, spelen met de zeep!

Levia wordt niet helemaal lekker. Als we naar buiten gaan om wat te eten, moet ze ineens spugen. Daar gaat dat mooie bordes voor het hotel. Merijn kan haar nog net over de trapleuning houden om in de bosjes te spugen. Het is eigenlijk wel triest dat Merijn zo bedreven is in spugende Levia wegens veel ervaring. Anderzijds is het handig dat er gespuugd kan worden zonder dat er ook maar iemand 1 spetter vies wordt.

Yentl en ik gaan samen eten terwijl Merijn en Levia teruggaan naar de kamer. We eten in The Wunderbar, een tentje waar reizigers komen, maar niet zo'n opgeklopte hippiesfeer hangt. Gewoon gezellig. Yentl doet erg haar best om goed te eten en slaagt erin een enorm bord maccaroni met komkommer weg te werken. Omdat mijn kip met limoen zo verschrikkelijk lekker is, vraag ik of ze nog een portie kunnen maken om mee te nemen.

's Nachts slaapt Levia op een matje op de grond. Ze heeft flink koorts, spuugt gelukkig niet meer, maar is totaal niet lekker. Ons plan om morgen verder te reizen zetten we in de ijskast, wat niet moeilijk is met een airconditioning die hier alles doet bevriezen.

Geen opmerkingen: